Tidenes Mai!

Sist uke skrev jeg litt om min psykiske helse. Jeg fikk masse reaksjoner, bare gode heldigvis. Det er allikevel slik at noen ble litt»øvegidde» som vi sier på vår dialekt, og noen kontaktet meg for å høre litt om hvordan jeg har det.

Svaret er at jeg har det veldig godt. Disse utfordringene har jeg slitt med siden jeg var liten og det var mye verre før da jeg ikke våget å snakke om det. Det var vondt det, og bare holde alt inni seg. Uff, jeg vil ikke tilbake til det.

For venner kunne jeg nok fremstå som den tøffeste jenta i gata. Jeg gjorde sjelden eller aldri noe galt og hadde høy status blant venner. Det føltes og føles nok fortsatt helt naturlig for meg å ta sjefsrollen i mange sammenhenger.

Mange har gitt tilbakemelding på at de har sett opp til meg gjennom årene. Tenk hvordan «skinnet bedrar»,noen ganger. Jeg har tenkt at de kan være glad for at de ikke har vært eller er i mine sko.

Jaja, nok om det. Denne gangen vil jeg heller se tilbake på tidenes MAI. For en flott måned vi har hatt, sånn værmessig. Vi er ikke vant til det på Vestlandet.

Med fint vær følger det ofte med gode opplevelser og de har det vært mange av.

Vi har fått levert jordbær og fløte på døren flere ganger, av vår yngste sønn. Det er glede.

Vi fikk feire 17. mai sammen med noen av våre i strålende sommervær. Her i tog sammen med ett av våre barnebarn og en av våre svigerdøtre.

I pinsen var vi i Seljord på ridestevne og heiet på vårt eldste barnebarn. Hun bruker all sin fritid på hesten Kraftur og sammen er de blitt veldig flinke.

Hest er best til hverdag og fest.
Mat må en selvfølgelig også ha når en er på ridestevne, og i et fantastisk vær var det ingen problem å tilberede maten ute. Her disker vår eldste sønn opp med mat til en hel flokk av sultne gjester.

Bilder fra en fin dag i Seljord sammen med hesten Kraftur.

Direkte fra Seljord bar det avgårde for å feire bursdagen til en av våre svigerdøtre.
Her ser dere 6- åringen vår på veg til tante og onkel. Han har gledet seg masse til å komme i bursdagsselskap til tante. Hun hadde bl.a. laget deilig sjokolade kake som falt skikkelig i smak.

Alltid gøy når disse to søskenbarna møter hverandre.Her er den store flink til å hjelpe den minste.Når en er 1 1/2 år er det kult å ha et stort søskenbarn å se opp til.

Gøy har også farmor og denne karen hatt det (10-åringen vår) når vi raser på ATV over Paddeveien for kjøpe is på Extra Sveio.

Og jammen var det ikke festivitas på Extra Sveio denne dagen. De feiret 8- års jubileum. Vår gode nabo og butikksjef på Extra delte ut kake og solbriller til oss. Ekstra gøy på Extra denne dagen.

En kan få plass til mye godt i en ATV. Vår snille nabo og butikksjef syntes så absolutt at Pølsemakeren også skulle få kake. Dermed ble kaken behørlig pakket inn på fat og pose og plassert i ATV’en. Takk!

Kule solbriller fra Extra.

Jeg elsker å være sammen med barn, barnebarn og svigerbarn,men det er jammen både godt og kjekt å få være sammen med mine trofaste og gode venninner fra barndommen også. Her i klubb til hun som bor i Tysvær. Aldri feil  å komme til Tysvær å få servert deilige ferske reker.

Joda, Mai har vært en veldig fin og aktiv måned. Vi får gjort utrolig mye gøy og det er helt naturlig at du nå tenker:» hvordan klarer hun alt dette hun som sliter med utmattelse?»

For meg handler det om prioritering. Jeg yter til tider mer enn andre. Etterpå ligger jeg strekk ut, også her mye mer og lenger enn andre. Da er jeg utmattet, svimmel og kvalm.

Jeg kan nok feilberegne aktiviteten innimellom, men som oftest tåler jeg det. Det hender også at jeg presser meg for hardt, men da er mine nærmeste flink til å se at nok er nok.

Jeg har valgt å vise dere det som er godt, ikke det slappe og tunge som også preger livet mitt.

Jeg vil fortsette å samle på gode opplevelser.

God helg fra Pølsemakerfrue!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg