Sagt fra barnemunn!

Overnatting av barnebarn – elsker det.
Det er så koselig å ha barnebarn på overnattingsbesøk.

De er alle litt forskjellige. Jentene sover ofte på samme rom. Der ligger de og prater og fniser litt før de etterhvert sovner. De skaper gode minner sammen fra tiden de overnattet hos farmor og farfar. Det er verdifullt.

En annen gullklump vil alltid ligge øverst i køyesenga og da er det selvsagt at farfar skal sove i senga under. Det er slik det skal være – alltid.

Den mellomste gullklumpen derimot, skal og vil alltid ligge ved siden av farmor, under det tøffe gamingsengesettet, som vist på bildet ovenfor.

Han føler det tryggest slik. Han har stor tillit til farmor og er helt overbevist om at hun kan skremme bort både spøkelser og tyver som måtte komme i løpet av natten. For det er visstnok slik at det finnes masse spøkelser i Sveio, helt på ekte.

Vi legger oss samtidig vi to. Det passer egentlig farmor veldig godt. Med konstant utmattelse i kroppen er det helt i orden å legge seg tidlig.

Vi legger oss, prater litt om hvor kjekk dagen har vært, synger «kjære Gud, jeg har det godt», gir hverandre en klem, sier god natt og sov godt. Alt er trygt og godt. Gullgutten sovner som regel med det samme.

Jeg ligger alltid litt lenger før jeg sovner men når jeg først gjør det, så sover jeg godt. Jeg ligger på siden og sover stille og rolig. Slik ligger jeg en god stund før jeg legger meg over på ryggen.

Det er da spetakkelet starter. Jeg snorker noe så inn i granskauen høyt at gutten ved siden av meg våkner. Dette er nytt for ham. En slik lyd har  han nok aldri hørt før. Plutselig sitter han i senga, klasker til meg og sier: « farmor, slutt med det språket ditt, mens han sitter der og holder seg for ørene.
Jeg vet ikke hvilket språk eller lyd som kom ut av meg men at det var høyt, det forstod jeg.

Han har rett i det gutten min. Det er helt riktig å stole på farmor. Hun kan skremme bort både spøkelser og tyver med språket sitt om natten.

God helg fra Pølsemakerfrue!

3 kommentarer
    1. Åååå så koslig historie. Ja farmorer er helt fantastiske til det meste. Jeg sparker spøkelsene i rumpa før barnebarnet legger seg. Sparker så hardt at de havner på Utsira. Vi bor da på Karmøy så det er et stykke 😅🤣👍

    2. Akkurat slik er det med barnebarn. Den tilliten dei har til mormor/ farmor skal me ta vare på. Det varmer godt i bestemorhjarta🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg