Hjemme alene!

SMALAHÅVE

Hvert år når det nærmer seg jul, samler Pølsemakeren en gjeng med godt voksne mannfolk til smalahåve fest.

Forstå det den som vil, men de gleder seg vilt til denne kvelden.

Et lite tankesprang fra meg:                       Tenk å være sau og ha en skalle som er så populær at den blir en ren nytelse for ganen til disse karene.
Dette har de sittet og spist en gang i året, i snart en mannsalder. Det MÅ jo være godt da? Eller samles de kun for å få fred fra sine fruer? For denne kvelden får mennene virkelig fred fra fruene. Det er ingen av oss som noen gang har ytret ønske om å få delta.

Hjemme alene
Det som de kanskje ikke vet er at vi også synes det er deilig å få fred for en stakket stund. Jaja, jeg kan ikke snakke for alle de andre,men jeg synes iallefall det. En stille og rolig kveld, alene hjemme, hvor jeg kan være sjef over fjernkontrollen og gjøre akkurat som jeg vil.

Så klar for å trykke denne herligheten av en kebab i trynet

Dette skulle bli en kveld med høy kosefaktor som inkluderte meg, fjernkontrollen, kebaben, Pepsi Max og tente lys.

Kvelden ble helt fullkommen.
Det å nyte litt egen tid er noe jeg har måttet øve på. Jeg var slett ikke noe flink til å kose meg i mitt eget selskap. Nå derimot,er jeg om ikke helt ekspert, så iallefall blitt ganske så flink til å nyte slike stunder.

Det handler om å være AV og PÅ og det er viktig å tillate seg og kunne være det.

Neste dag var jeg mere PÅ og mange hakk mere sosial. Hva er vel bedre enn at mine beste vil ha farmor med på tur. Da legges alle vondter vekk og det blir selvfølgelig et rungende JA fra meg.

En deilig kopp med rykende varm sjokolade m/krem ved Ryvarden fyr.

En sterk onkel som lett kaster denne karen over skuldrene når vegen blir for lang for små føtter. Gjett om det ble latter og skrål.

En farmor som får gleden av å trille det siste skuddet på stammen.

En farmor takknemlig for å kunne bidra med de små rundt seg.

En farmor som er ufør, begynner å bli godt voksen, og som skulle ønske hun kunne vært enda mer aktiv.

En farmor som velger å bruke de kreftene hun har på familien sin og litt venner innimellom. Venner er også viktig. Godt å ha noen som vet det aller meste om deg og som en vet alltid er der for deg.

En farmor som tenker at det får være godt nok.

God helg og ta godt vare på dere selv!

 

P.s.Etter at innlegget var skrevet ble jeg dårlig og fikk påvist korona. Nå ligger jeg under dyna og sender en varm tanke til alle andre i samme situasjon.

 

5 kommentarer
    1. Du har heilt rett, Elisabeth! En kveld der d går an å gjøre akkurat d du vil! Hadde nok vurdert smalahåve.. vi er heldige som har noen å være glad i! Håper Coronaen ikke er for tøff med deg. God helg!😍

    2. Kjekt å lese fra lokale plasser,eller hytterelatert da😀 Har pratet flere ganger med mannen din ,koselig kar,alltid smilende og blid.Håper du snart føler deg bedre🥰

    3. Hei hei.
      Smalahåver må de eta så mye de vil for meg, men ikkje i min nærhet 🤣😂 Så der e me enige, kan spisa mye rart men der stoppa det. Det var nå tosje at du har fått covit nå, nå når du ska tutla rundt å laga jul. Håpa det går bra du får ha gid bedring. kos dåkke 1. Advents helga 🌟🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg