Her får du svaret!

Hvorfor sitte inne når alt håp er ute.

Sist blogg ble det kommentert at noen gledet seg til å se hva vi fant på denne uken. Det synes vi er kjekt.
Veldig kjekt at noen ser frem til det vi finner på og gleder seg sammen med oss. Noen ganger skjer det mye og andre ganger mindre,men svaret for denne gang kommer her.Med fint vær følger det ofte med ny motivasjon og lyst til å bruke dagen. Komme seg ut og puste inn deilig frisk luft…,

nyte naturen og utsikten.

Det er lenge siden vi to har gått så langt som dette på tur sammen. Det er lett for meg å velge kortere turer for og ikke bruke for mye krefter, og gjerne for meg selv. Jeg må innrømme at jeg blir fort stresset og bruker unødvendig mye energi om vi går på tur i grupper, eller der det «kryr» av folk. Hvem hadde vel trodd det? Jeg som er sååå sosial, men jeg er avhengig av å kunne ta turen i rolig tempo. Kunne stoppe opp, bruke pusten, puste rolig inn og ut, være oppmerksom og nyte. Da blir det terapi og medisin. Det føles godt og nyttig. Med oss to går det greit. Han kan, vet og forstår.

Nå hører jeg selv at dette høres sært ut og det er vel såpass sært at det kan bli vanskelig for andre og forholde seg til. Aller helst vil jeg være inkluderende og sosial og det kan jeg jo være på mange andre områder.

Middag i det fri.

Har du smakt turmat i pose? Det var slett ikke så verst. Denne middagen var en del av julegaven fra en av våre snille gutter. Jeg kan love at dere skal få være med på resten av julegaven fra han etterhvert. Den vil også nyttes ute i det fri. Gleder meg allerede, men tilbake til turmaten. Vi hadde med varmt vann på termos og på pakken står det god forklaring på hvordan den skal tilberedes. Pølsemakeren hadde pasta bolognese og jeg hadde biffgryte. De smakte godt begge to og var både lette og enkle å ha med i sekken. Når det gjelder pris så koster en pose rundt hundrelappen. Det kan diskuteres om det er billig eller dyrt, men min konklusjon er at det blir fort litt penger av det om en velger å ta med noe annet også.

Ellers så har Pølsemakeren fått fruen med på kjøretur på ATV denne uken. Tenk å kjøre på søndagstur med DEN «rypen»sittende bak seg. Det er det ikke alle som får oppleve. Heldige han.

» Rype og rype, fru Blom».Alt er relativt. For noen hadde det vært en stor nedtur og hatt den gamle kjærringa sittende bak seg.

God helg fra Pølsemakerfrue!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg