Gratulerer med dagen!

Hurra for 17.Mai. I dag er det Norge sin bursdag og vi er alle sammen invitert. Vi er heldig som bor i et fredelig, fritt og godt land.

Vi feirer 17. mai til minne om Grunnloven som ble vedtatt på Eidsvoll 17.Mai i 1814.

17.Mai er Norges grunnlovsdag og feires som nasjonaldag, begge betegnelsene brukes om dagen. Den første offisielle feiringen var i 1827.

17. Mai er gjerne først og fremst barnas dag. Finnes det noe vakrere enn glade, smilende og forventningsfulle barn som går i tog, pyntet i sine fineste klær, og som vifter med norske flagg høyt opp i luften.
Jeg gleder meg så inderlig sammen med dem.

I dag er det lov å kaste en svamp full av såpe og vann rett i fjeset på farfar. Om en treffer da. Joda, om en holder på lenge nok og går litt nærmere så treffer en nok.

Eller en kan rett og slett spise opp farmor om en heller vil det.

Kake på 17. Mai hører med og gjerne pyntet i rødt, hvitt og blått.

Men det aller viktigste er is har jeg hørt. Veldig masse is.

Tok meg like godt en på forhånd jeg, sånn i tilfelle det ikke skulle bli noen på 17.Mai.

En riktig fin nasjonaldag ønskes fra Pølsemakerfrue!

4 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen🇳🇴🇳🇴🇳🇴 ha en fin 17. mai feiring🇳🇴🇳🇴🇳🇴

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg