Dette ble vanskelig!

Vi har forlengst kvalifisert oss til å gjøre bruk av dosett. Pølsemakeren har to og jeg har en.

For å holde styr på sine to har Pølsemakeren laget seg en regel. Den gule (ovenfor) skal brukes om morgenen og skal visstnok referere til solen som står opp. Joda, god plan det må jeg si. En fin måte å huske hvilken dosett som skal benyttes om morgenen.

Om kvelden derimot bruker han denne. Som du ser er den grønn. Hvordan han tenker for denne vet jeg ikke helt, men kanskje grønn mark eller markens grøde.
Jaja, samme kan det være, men nå er den grønne iallefall blitt litt ødelagt. Mandagen holder ikke i hengslene lenger og han har lenge ønsket seg en ny.

Jeg er utstyrt med rød dosett men tror du ikke at mandagen er ødelagt på denne også. Det må være noe med den mandagen. Kanskje vi er for hardhendt i begynnelsen av uken eller så har dosettene en svakhet i luken for mandager. Ikke vet jeg. Det blir bare spekulasjoner.

Siden Pølsemakeren lenge har ønsket seg en ny og min også var klar for utskiftning foreslo jeg mens vi spiste frokost en morgen at dette kunne jeg ta ansvar for. Jeg ville rett og slett ta turen til apotek 1 på Sveio for å invistere i to nye dosetter.

Pølsemakeren var takknemlig for det, men påpekte at det kunne være lurt å kjøpe de samme fargene som vi allerede hadde, slik at det ikke ble noe rot i systemet.

Jeg tenkte at fakerten og,det kunne da være kjekt med en annen farge da jeg først skulle skifte ut dosetten, men voksen som jeg er så kunne jeg ikke protestere på dette. Det var jo selvsagt praktisk å gjøre det slik han foreslo.

I samme ærend skulle jeg hente ut noen pakker Vi – Siblin til han. Det er et pulver som hjelper for vansker med avføring og som har vært vanskelig å få tak i nå i det siste. Det blir utsolgt med en gang, så det er tydeligvis mange som har vansker med avføringen. Uff, dette temaet trengte jeg kanskje ikke gå så grundig inn på, men at det er rift om dette pulveret er iallefall sikkert. Nå hadde han fått melding på mobilen om at det kunne hentes ut. Veldig praktisk.

Da jeg ankom apoteket ble jeg møtt av en hyggelig ung dame. Jeg fikk raskt hentet ut Vi-Siblinen og hun ville gjøre klart for å betale da hun spurte: «var det noe mer du trengte?» «Ja, jeg trenger to dosetter», svarte jeg. «Da må du komme bort her», svarte hun og viste veg til dosettene.

Det var da problemet oppsto.  På hyllen hang det 3 forskjellige dosetter,men ingen hadde samme farge som de vi hadde hjemme.

 

 

Det var denne med blanke luker på og gråblå  under. Joda, fin den men Pølsemakeren ønsket seg en grønn.

Så var det denne. Såg med en gang at den var tilnærmet den jeg hadde fra før, bare i litt fornyet utgave.

Så var det denne da. Den var jo dritkul. Tenk å ha en dosett i alle regnbuens farger. Den fikk jeg lyst til å kjøpe, men så oppdaget jeg at den var 20 kroner dyrere enn de andre og da måtte jeg tenke meg om.

Så hadde jeg stått der da i flere minutter og bare sett og tenkt. Det var da det kom fra apotekteknikeren: «Er det vanskelig å bestemme seg?» Der stod jeg 56 år gammel og fremstod som jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken farge jeg ville ha på dosetten.

Jeg ble litt flau, snublet litt i ordene, men fikk frem at jeg skulle ha de to uten masse farger på.

Jeg angret litt etterpå for den var jammen flott den med masse farger og kanskje var mandagen også bedre på den, hvem vet.

Gjort er gjort, uansett har Pølsemakeren måttet venne seg til å ha en gråblå dosett istedenfor den grønne. Det er jo rettferdig for jeg fikk heller ikke viljen min. Ville helst hatt den med masse farger.

Takk til tålmodig ansatt på Apotek 1 i Sveio.

God helg fra Pølsemakerfrue!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg