Det var det!

Det var det.

Påsken er over og hverdagen er tilbake. Kjekt med ferie og høytider, men hverdagen er absolutt best i lengden.

Selv om jeg ikke er i arbeid lenger og ikke har vært det på mange år, klarer jeg fint å forstå at alle som er i arbeid trenger ferie og fortjener fri innimellom. Det er godt med et pusterom fra hverdagens rutiner og tjas og mas. Hente seg inn litt.

Ferie!

Alle skal bare kose seg og gjøre kjekke ting. Med forskjellige forventninger er det ikke alltid det blir slik. En må kunne regne med skuffelser og at noe oppstår som gjør at ferien slett ikke blir slik en hadde tenkt. Slik er livet. Det byr alltid på oppturer og nedturer.

Med et surt påskevær og piskende regn i ansiktet er det en luksus og kunne sitte i stampen og nyte varmen.

Jeg har valgt å fokusere mest på oppturene i min blogg. For noen lesere kan alle disse oppturene og fine stunder virke støtene. Det kan jeg forstå.Det kan være vanskelig å forholde seg til når en kanskje har «en ræva dag» selv. Tro for all del ikke at alt er rosenrødt hos oss hele tiden heller.Vi har sikkert like mange utfordringer, tanker og bekymring som folk flest, men VI VIL HA DET BRA. VI VIL GLEDE OSS OVER DET VI HAR.

Jeg tenker stadig at jeg skal fokusere på det jeg kan gjøre noe med. Det jeg ikke kan gjøre noe med legger jeg til side. Det er ikke alltid jeg får det til,men jeg prøver.

Dette kan hun, vår gode venn. Hun kan veldig mye annet også, men påskelammet hun tryller frem og tilbereder på en aldeles fabelaktig måte er en like stor nytelse for ganen, hver gang.

De er så fine og gjestfrie dette paret (våre venner) og de gjør det de kan for at vi skal føle oss velkomne.

Jeg har mistet tallet på hvor mange påskeaftener vi har sittet sammen rundt deres bord og spist lammelår. Vi er heldige.Tusen takk!

Dette hørtes rosenrødt ut og den stunden var virkelig det, men «alle» vet at det ikke alltid er slik.

Jeg vil forsøke å vise litt av kontrastene. Det er kanskje et heller dårlig forsøk,men jeg prøver likevel.

Vi liker og være ærlige og fortelle alt slik det er, så her kommer det:

Før et måltid bør min mann huske på å røre ut et pulver som heter VI-SIBLIN i i et glass med vann og drikke det. Gjør han ikke det er det stor sannsynlighet for at han rett og slett skiter i buksa. Ja, det kan skje ellers og, men om han tar pulveret minker sjansen for at det skjer. Et toalett innen rimelig rekkevidde hjelper også på. Ellers kan bleie være et godt hjelpemiddel.

Dette må han leve med etter kreftoperasjon i endetarmen.
Han er glad i livet og tåler derfor dette godt.

Tilbake til ordet ferie. Jeg har tenkt litt. Hva er egentlig ferie?

En kan ta ferie fra jobb og forhåpentligvis ikke tenke jobb i den perioden en har fri. Gjøre kjekke ting, lade batteriene og kose seg. Det er velfortjent og det unner jeg alle. Uansett er det godt å få være frisk å stå i jobb

Er en blitt syk derimot og kanskje ufør, kan en faktisk aldri ta ferie fra sykdommen. Den må en leve med hele tiden.

En kan allikevel leve godt innimellom og det må være det som er fokuset.

Lev vel!

God helg fra Pølsemakerfrue.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg