Sommer på jorda!

Sommer på jorda, smil og vær glad.Himmelen er gjennomsiktig, havet blått og salt, og jentene er søtere enn markjordbær på strå.Sommer på jorda, livet det er nå.
Tekst: Postgirobygget.

Tidenes Mai skrev jeg om i en tidligere blogg. Nå er også juni unnagjort. Tiden flyr. Juni var ikke fullt så fin værmessig, men når jeg ser tilbake så har vi jammen hatt mange fine stunder i juni også.

«Livet det er nå», synger Postgirobygget. Vi har opplevd at det kan være skjørt og er bevisst på å ta vare på gode stunder.En liten oppdatering når det gjelder min kjære som fikk kreft for et par år siden. Han har nettopp vært til kontroll for andre gang etter han var ferdig behandlet og alt ser fortsatt fint ut. Så godt.

Jeg gjør meg noen observasjoner på livet som er nå.

Det må være fint å ligge sammen med farfar i den fine båten hans og se i album hvor det er bilder av den forrige båten farfar hadde. Den var stor den.

Så godt å kunne sitte nybadet i fanget til farfar en kveldsstund å se på den store traktoren som klipper gresset utenfor stuevinduet. Alt av traktorer, gravemaskiner, lastebiler og båter er kjempespennende for denne lille skatten.

Så fornøyd med tilværelsen er han. Han har det så godt. Det varmer et farmor hjerte.

Så godt for meg som mamma og kone og se på disse to fine, far og sønn, vår første fødte. De har alltid mye å prate om disse to.

Stemningsbilde av to av våre barnebarn som på denne fine sommerdagen har fått være med i farfar’s båt til indre kai i Haugesund. Her sitter de og gleder seg til å spise pizza på Dolly Dimples.

Å kunne ha mulighet til å dra på fisketur er noe vi setter stor pris på og ekstra kjekt er det når fisken biter på kroken. Disse to kompisene var helt i ekstase over den flotte fisken de hadde klart å fiske helt selv. Det er lykke.


Å sløye fisken kan de også. De har gjort det mange ganger før og det er spennende å se hva fisken har spist.

Dagen etter var det duket for deilig fiskesuppe og enda kan vi glede oss til flere gode middager. God teine mat blir det også av slik fangst.

Og hva er vel bedre enn «et hav» av nykokt krabbe. Da er det sommer på jorda.

Som sikkert flere har fått med seg er det for tiden EM i Tyskland. Farmor (jeg) elsker både å se på og spille fotball selv. Jeg vet at det er mange som slett ikke er interessert eller synes det er kjekt å se alle disse kampene i EM. All respekt. Håper de kan kose seg med strikketøy eller noe annet som er kjekt. Mitt strikketøy har fått ligge helt i fred under EM.

Stiv og støl er jeg blitt men gøy å spille fotball er det likevel. 6- åringen vår er fortsatt fornøyd med at farmor vil spille fotball sammen med han, selv om han mener at han er mye bedre. Noe han sikkert har ganske rett i, men akkurat i øyeblikket følte vi oss som stjerner begge to.

Jeg er imponert over de fine kunstgress banene vi nå kan benytte oss av. Da jeg vokste opp var det kun harde grusbaner vi fikk spille på.

Jeg vil så gjerne være aktiv hele tiden og ovenfor viser jeg mye aktivitet, men «arbeidsdagene» mine består helst i å hvile. Mye hvile. Så takknemlig for å ha en tålmodig mann som må tilbringe masse tid alene, som tar seg av alt det praktiske og legger tilrette for  kvalitetstid. Jeg kan komme til « duk og dekket bord». På den måten kan jeg ha gode og minnerike stunder med de rundt meg og det er jeg uendelig takknemlig for.

Sier som jeg har sagt så mange ganger før: «Ta vare på de gode stundene».

God helg fra Pølsemakerfrue!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg