Reiseblogg fra PØLSEMAKERFRUE !

Joda, du leste rett. Jeg har faktisk vært ute på reise.

 Jeg er ikke så god på det å reise. Liker meg aller best hjemme. Som regel får jeg hjemlengsel i det jeg passerer kommunegrensen. Jeg er mye bedre på å hjelpe til med å ta inn posten,passe hus og dyr for andre som er ute og reiser.

 Nå har jeg og min bedre halvdel vært på campingtur med bil og campingvogn helt til Mandal. Det er 30 år siden sist. 

 Vi dro av gårde med friskt mot. 
Plutselig dukket denne tanken opp i hodet:hvordan oppfører man seg i trafikken når en kommer kjørende med bil og campingvogn? Altså når to busser passerer hverandre hilser de ofte. Det samme gjør trailere og motorsyklister for å nevne noen. Høflig som jeg er prøvde jeg samme taktikken når vi møtte bil med campingvogn.

Tenkte at dette sikkert var litt stas, så da det første tilfellet kom mot oss bøyde jeg meg frem mot frontruten og vinket med stor iver. Det var ingen reaksjon fra føreren. Jeg prøvde flere ganger men fikk liten respons. Jeg forsøkte å vinke med enda større kraft og etterhvert begynte bilene og bremse kraftig opp.Såg ut som de lurte på om jeg trengte hjelp eller noe. Det var da jeg fant ut at dette kanskje ikke var en vanlig gest å gjøre.

Lindesnes fyr.

Vi hadde fine dager på Sørlandet. 
Veldig lite turister på campingplassene i september. Mange  hadde allerede stengt for året. 
 

Vi lå på Sjøsanden og kunne gå turer på fint tilrettelagte stier over alt. En fin opplevelse å treffe på tamme rådyr som stod bare et par meter fra oss. Fint vær var det også. Det er noe vi vestlendinger ikke er så godt vant til. 

På hjemturen stoppet vi i Ålgård og overnattet på Kongeparken camping. Der hadde vi campingplassen helt for oss selv. Tenk å ha et helt toalettanlegg for seg selv. Det er luksus.Det passet meg helt perfekt. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg er over gjennomsnittet skeptisk til å bruke offentlige toaletter. Nei, jeg har helt sikkert ikke noe finere rumpe enn andre men slik er det bare.

Fra Westernbyen v/Kongeparken.

 Min egen pølsemaker steiker bacon.

Hva passer vel bedre enn cowboymat etter å ha vært i «ville vesten»?

Da vi kjørte videre hjemover skulle vi ta ferge. Plutselig oppdaget jeg at vi skulle legge oss i felt 6 eller 7. Siden vi var så store skulle vi ikke stå i samme felt som de enkle personbilene. Jeg hoiet og veivet til min kjære om at han måtte legge seg i rett felt.  Det var da det kom fra sjåføren: « Så eksplosiv som du er så kan vi like gjerne legge oss i feltet for SPESIAL TRANSPORT.»

God helg!
 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg