Et liv i bevegelse – et liv med opplevelse!

I skrivende stund sitter jeg her og venter på å få komme inn til kiropraktor. Jeg har slitt med vond rygg i årevis. Det har gått litt opp og ned. Noen ganger bedre, andre ganger verre. Jeg har en skade i F 5 virvelen,sier deg sikkert ikke så mye, men vondt er det iallefall. Alt er sammensatt og det ene drar det andre med seg. Akkurat nå er alt bare pyton og livskvaliteten er redusert. Heldigvis har jeg veldig god erfaring med kiropraktoren jeg nå skal inn til og som jeg har fått hjelp av så mange ganger før. Takk for at du finnes Danielle Strømme Bollvåg v/ Haugesund Kiropraktorsenter. Det finnes sikkert mange flinke kiropraktorer rundt om, men noe finere enn Danielle skal en lete lenge etter. Hun viser med hele seg at hun vil hjelpe og vet virkelig hva hun gjør. Jeg har all grunn til å være trygg hos henne. Hun er meget dyktig i faget sitt og i tillegg har hun lang erfaring.

På veggen leser jeg på en plakat:

« Et liv i bevegelse – et liv med opplevelse».

Akkurat nå er det lite bevegelse og dermed lite å oppleve for min del. Er det noen ganger jeg kan beskyldes for å være sur så er det når jeg har vondt i ryggen. Det føles så håpløst. Ja, jeg vet det finnes mer alvorlige ting, men det hjelper ikke meg akkurat nå.

Det som derimot hjelper litt er å tenke tilbake på den fine turen vi hadde sammen med et av våre barnebarn, sist helg. Tenk å få sitte helt oppe og helt framme i denne flotte bussen. Det var gøy det.
Han er nå blitt 10 år, noe som kvalifiserer til en tur til Bergen sammen med farfar og farmor.

Første stopp etter å ha sjekket inn på hotellet er « 3 kroneren». Har du aldri vært innom denne pølseboden i Bergen vil jeg absolutt anbefale et besøk der.

Der har de forskjellige varianter og smaker av ekte kjøttpølser. De er kjempegode og noen er kjempestore.

Etter litt påfyll i magen var vi klare for å gå til Akvariet. Det er et stykke å gå fra sentrum, men når man har fylt 10 år, det er fint vær og man har noe å glede seg til, bør en klare såpass.

Og gledet seg gjorde gutten vår.

Han er vant til å være ved farfar og farmor’s naust og er ivrig til å fange krabbe og være med på fisketur. Han synes det er spennende å sløye fisken og ikke minst elsker han å spise både fisk og krabbe.

Etter et kjekt besøk i Akvariet vandret vi tilbake til hotellet i nydelig solskinn. Tenk å være i Bergen og være så heldig med været.

Vel fremme på hotellet fortjente vi alle en liten hvil før restaurant besøk om kvelden. Her fikset farmor det slik at 10 – åringen fikk se litt på tv mens farmor og farfar veltet seg på senga. Ikke fritt for at det ble litt snorking også. Når det skjer får vi klar beskjed og vi prøver å skjerpe oss. Vi lover, men det varer kanskje bare et par minutter og så er det på ann igjen.

Kveldens utflukt gikk til Friday’s. Det svarte til forventningene på alle punkter. En kul plass å spise.

Etterpå var det tilbake på hotellet. Vi var alle tidlig i seng etter en lang og kjekk dag.

Hotellfrokost er alltid snadder. Farmor frotset i alle sorter egg, farfar i litt av vært bl.a. sild og vårt barnebarn forsynte seg godt av bl.a. bacon og croissant.

 

Så var vi klare for en dag på VilVite senteret og jeg vil påstå at dette toppet hele turen.

Her var det mye å gjøre og ikke minst utforske.

En dag full av opplevelser og kreativitet.

Vanskelig å gå lei her og så kjekt å få være deltakende. Her går timene fort. Etter flere timer oppdaget vi fortsatt nye ting. Dette er noe vi kommer til å huske lenge. Både kjekt og lærerikt.

Dagen på VilVite senteret hadde vært så kjekk at vi nesten glemte å spise. Da var det deilig med en pizza på Peppes.

Etter en god frokost neste dag satte vi oss på bussen og tok ferje hjem igjen.
Glade og fornøyde med turen var vi alle tre.

En takknemlig 10 – åring takket for gaven han hadde fått i form av reise sammen med farmor og farfar. Forhåpentligvis et minne for livet.

Om 4 år håper jeg at vi er klare for ny tur.
6 – åringen vår er allerede begynt å glede seg. I mellomtiden skal farmor og farfar spare litt på det farmor kaller familiekontoen.

Nå er det naturlig at du som leser tenker: « Selv om hun sliter med helseplager så har hun det jammen godt også».

Det har du helt rett i og jeg er helt enig, og som jeg har sagt før så har jeg bestemt meg for å samle på opplevelser i det livet jeg har fått til disposisjon.

God helg fra Pølsemakerfrue!

3 kommentarer
    1. En fin tur i flotte solrike Bergen – i allefall da dere var der 😀 Ryggen ja… kjenner godt til den virvelen og andre virvler for å si det slik…. ryggen unner jeg ingen å slite med. Håper kiropraktoren fikk ordnet litt opp for en tid.

    2. Kjekk lesing igjen.
      Bergen, Norges finast by, spesielt på solskinnsdaga.
      God helg til deg og pølsemakaren.
      🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg